| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 680.32 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
No presente trabalho, propomo-nos realizar um estudo de natureza teórica, que permita delimitar e caracterizar variáveis que têm sido associadas à promoção do sucesso, da permanência e da persistência no Ensino Superior a distância online, pretendendo assim contribuir para informar o desenvolvimento de ações que visem a sua promoção. O texto integra-se num projeto em curso, que pretende incluir fases de recolha e análise de dados, bem como a proposta de ações concretas para a intervenção neste contexto.
The present paper intends to present a study of theoretical nature, allowing us to identify and characterize the variables that have been associated to the promotion of success, permanence and persistence in online distance higher education, thus contributing to inform the implementation of actions aimed at their promotion. It is a part of an ongoing project, which intends to include data gathering and analysis as well as proposing specific measures for intervention.
The present paper intends to present a study of theoretical nature, allowing us to identify and characterize the variables that have been associated to the promotion of success, permanence and persistence in online distance higher education, thus contributing to inform the implementation of actions aimed at their promotion. It is a part of an ongoing project, which intends to include data gathering and analysis as well as proposing specific measures for intervention.
Description
O artigo resulta de um projeto em curso.
Keywords
Ensino superior Educação a distância online Sucesso Autorregulação Desistência Permanência Higher education Online distance education Success Self-Regulation Dropout Permanence
Pedagogical Context
Citation
Goulão, Maria de Fátima; [et al.] - Sucesso, permanência e persistência dos estudantes do ensino superior a distância e online. "Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación" [Em linha]. ISSN 2386-7418. Vol. extr., nº 1 (2015), 5 p.
Publisher
Universidade da Coruña, Facultad de Ciencias de la Educación
