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Authors
Neves, Claudia
Henriques, Susana
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente artigo centra-se nos percursos e condições de vida dos estudantes da
Licenciatura em Educação da Universidade Aberta (UAb), que realizam os seus
estudos superiores a distância, na idade adulta, a trabalhar a tempo inteiro. O
objetivo principal é procurar conhecer os seus projetos de futuro e o impacto desta
licenciatura (realizada numa universidade a distância) nas várias dimensões das
suas vidas, pessoais e profissionais. Os dados apresentados e analisados resultam
da aplicação de um inquérito por questionário, no ano de 2015 e no ano de 2017,
construído no âmbito do Observatório dos Percursos Profissionais e de Vida dos
Diplomados da Universidade Aberta. As conclusões apontam para um elevado nível
de satisfação, por parte dos estudantes, com a realização da licenciatura em
eLearning destacando-se aspetos relacionados com a capacidade de autorregulação
da sua aprendizagem, mas também aspetos que apelam a uma dimensão
colaborativa.
This article focuses on the pathways and living conditions of mature adult full-time working students of the Open Portuguese University (UAb), that have a Degree in Education,who undertake their studies at a distance university. The main objective is to seek to know their future projects and the impact of this degree (held at a distance university) on the various dimensions of their lives, personal and professionally. The data presented and analyzed resultsfrom the application of a questionnaire survey, applied in 2015 and in 2017, which was built within the Observatory of Professional and Life Pathways of Graduates of the Open University. The conclusions point to a high level of student satisfaction with the completion of the eLearning degree, highlighting aspects related to the self-regulation capacity of their learning, but also aspects that call for a collaborative dimension.
This article focuses on the pathways and living conditions of mature adult full-time working students of the Open Portuguese University (UAb), that have a Degree in Education,who undertake their studies at a distance university. The main objective is to seek to know their future projects and the impact of this degree (held at a distance university) on the various dimensions of their lives, personal and professionally. The data presented and analyzed resultsfrom the application of a questionnaire survey, applied in 2015 and in 2017, which was built within the Observatory of Professional and Life Pathways of Graduates of the Open University. The conclusions point to a high level of student satisfaction with the completion of the eLearning degree, highlighting aspects related to the self-regulation capacity of their learning, but also aspects that call for a collaborative dimension.
Description
Keywords
Educação a distância Elearning Literacia digital Diplomados ensino superior Distance learning Digital literacy Higher education graduates
Citation
Publisher
Universidade Fedral do Rio de Janeiro. Laboratório de Tecnologias da Informação e da Comunicação - LATEC/UFRJ/Grupo de Estudos de Representação Gráfica em Ambientes Virtuais (GERGAV)/Laboratório de Ecologia e Desenvolvimento (LED)/Grupo de Estudos em Ciência e Educação Ambiental – GEA