Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
44.2 KB | Adobe PDF | |||
454.74 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
A aprendizagem colaborativa é um dos eixos centrais para o desenvolvimento educativo na atualidade. As mudanças nos processos de comunicação ao longo dos anos facilitaram a prática dessa aprendizagem, orientadas para uma dinâmica de comunicação de muitos para muitos e não somente de um para um.
Além disso, digitalizaram-se os espaços para qualquer tipo de comunicação criar seu próprio registro e história, facilitando condições para que o colaborativo fosse desenvolvido. Nesse contexto a colaboração surge como um movimento para a aprendizagem informal, partindo de processos de relacionamento com objetivos comuns. O presente artigo tem por objetivo apresentar a rede de estilos de aprendizagem e ead e a dinâmica que realiza para facilitar a coaprendizagem. A reflexão das autoras destaca uma investigação em desenvolvimento sobre coaprendizagem e coinvestigação na Comunidade de Aprendizagem – Colearn da Open University, UK. A metodologia utilizada no estudo apresentado é a descritiva suportada por referenciais bibliográficos que possibilitou resultados interessantes que concordam com as questões de pesquisa levantadas, em específico, quais os elementos que compõe a coaprendizagem nas redes.
Collaborative learning is central to the educational development today. Changes in communication processes over the years facilitated the practice of this learning - oriented dynamic communication from many to many and not just one to one. Additionally , the spaces were digitized for any type of communication create and record their own history, facilitating conditions for collaborative work were developed. In this context collaboration emerges as a movement for informal learning, from relationship processes with common goals .This article aims to present the network of learning styles and distance education and what done to facilitate co-learning .The reflection of the authors mentions a research and development on co-learning in coresearch in Learning Community - Colearn Open University, UK. The methodology used in the presented study is supported by the descriptive bibliographic references with interesting results that agree with the research questions, in particular , what elements make up the co-learning networks.
Collaborative learning is central to the educational development today. Changes in communication processes over the years facilitated the practice of this learning - oriented dynamic communication from many to many and not just one to one. Additionally , the spaces were digitized for any type of communication create and record their own history, facilitating conditions for collaborative work were developed. In this context collaboration emerges as a movement for informal learning, from relationship processes with common goals .This article aims to present the network of learning styles and distance education and what done to facilitate co-learning .The reflection of the authors mentions a research and development on co-learning in coresearch in Learning Community - Colearn Open University, UK. The methodology used in the presented study is supported by the descriptive bibliographic references with interesting results that agree with the research questions, in particular , what elements make up the co-learning networks.
Description
Keywords
Redes Coaprendizagem Aprendizagem colaborativa Networking Co-learning Collaborative learning
Pedagogical Context
Citation
Barros, Daniela Melaré Vieira; Alexandra Okada; Susana Henriques - Rede de estilos de aprendizagem e EaD: uma experiência de coaprendizagem. "Journal of Learning Styles" [Em linha]. ISSN 2332-8533. Vol. 9, nº 18 (2017), p. 236-255