Repository logo
 
Publication

“Papers, Please”: transpositions between the real and the imaginary of refugee communities

datacite.subject.sdg04:Educação de Qualidadept_PT
dc.contributor.authorCruz, Fabielle Rocha
dc.date.accessioned2024-09-17T09:55:10Z
dc.date.available2024-09-17T09:55:10Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractThis article investigates how the game “Papers, Please” moves between the real and the imaginary in representing the experiences of refugees and immigrants. The analysis focuses on how the game, through its mechanics and narrative, simulates complex moral dilemmas and choices that reflect the challenges faced by real-life individuals when dealing with border control systems. “Papers, Please” puts the player in the position of an immigration officer who must make difficult decisions, exercising value judgments that affect the lives of the game's characters. This study examines how these choices force players to confront questions of ethics and morality, proposing a critical reflection on the role of digital games in education, mainly in simulating sociopolitical situations and understanding human rights dilemmas.pt_PT
dc.description.abstractEste artigo investiga como o jogo “Papers, Please” transita entre o real e o imaginário na representação das experiências de refugiados e imigrantes. A análise se concentra em como o jogo, através de suas mecânicas e narrativa, simula dilemas e escolhas morais complexas que refletem os desafios enfrentados por indivíduos na vida real ao lidarem com sistemas de controle de fronteiras. “Papers, Please” coloca o jogador na posição de um oficial de imigração que deve tomar decisões difíceis, exercendo julgamentos de valor que afetam a vida dos personagens do jogo. Este estudo examina como essas escolhas forçam os jogadores a confrontar questões de ética e moralidade, propondo uma reflexão crítica sobre o papel dos jogos digitais na educação, sobretudo na simulação de situações sociopolíticas e na compreensão de dilemas de direitos humanos.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationCruz, Fabielle Rocha - “Papers, Please”: transpositions between the real and the imaginary of refugee communities. RE@D – Revista de Educação a Distância e eLearning" [Em linha]. ISSN 2182-4967. Vol. 7, nº 2 (julho-dez. 2024)pt_PT
dc.identifier.doi10.34627/redvol7iss2e202416pt_PT
dc.identifier.issn2182-4967
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.2/16567
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherUniversidade Aberta. LE@Dpt_PT
dc.relation.publisherversionhttps://revistas.rcaap.pt/lead_read/article/view/36382pt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/pt_PT
dc.subjectEducationpt_PT
dc.subjectRefugeespt_PT
dc.subjectVideo gamept_PT
dc.subjectSimulationpt_PT
dc.subjectEducaçãopt_PT
dc.subjectRefugiadospt_PT
dc.subjectVideo gamept_PT
dc.subjectSimulaçãopt_PT
dc.title“Papers, Please”: transpositions between the real and the imaginary of refugee communitiespt_PT
dc.title.alternative“Papers, Please”: transposições entre o real e o imaginário de comunidades de refugiadospt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.titleRE@D – Revista de Educação a Distância e eLearningpt_PT
person.familyNameRocha Cruz
person.givenNameFabielle
person.identifier.orcid0000-0001-6364-8603
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT
relation.isAuthorOfPublication51ac37cf-ec50-46ec-88b1-3ba2f2f9cdb4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery51ac37cf-ec50-46ec-88b1-3ba2f2f9cdb4

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
36382-Texto do Trabalho-166074-1-10-20240809.pdf
Size:
642.42 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
8 B
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: