Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Sustainable online and digital assessment practices in higher education: the case of an english university during the COVID19 pandemic

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
READ_V4 N2_p. 5-21.pdf480.86 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

In this paper, we discuss the approach taken to online and digital assessment by an English university during the Covid19 pandemic. We explore this case because of the institutional investment in changing its assessment approach during the pandemic. This approach is explored against a sustainability model for learning technologies adoption, specifically looking at level 1 - financial support; level 2 - instructional and technical support; level 3 - institutional ownership; level 4 - institutional impact; and level 5 - stakeholders’ ownership. This will hopefully help academics and institutions to both reflect on past experiences and think forward about the sustainability of their online and digital assessment strategies. We argue in this paper that higher education should be looking at the electronic management of the assessment process in a more sustainable way. This paper concludes by recommending institutions to embrace the efforts made during the pandemic and rethink how online and digital assessments can be managed over time to encourage authentic learning.
Neste artigo, discutimos a abordagem desenvolvida para a avaliação online e digital por uma universidade inglesa durante a pandemia Covid19. Exploramos este caso devido ao investimento institucional na mudança da sua abordagem de avaliação durante a pandemia. Esta abordagem é explorada face a um modelo de sustentabilidade para a adoção de tecnologias de aprendizagem, analisando especificamente o nível 1 - apoio financeiro; nível 2 - apoio instrucional e técnico; nível 3 - apropriação institucional; nível 4 - impacto institucional; e nível 5 - apropriação dos agentes educativos. Espera-se que o artigo ajude quer os docentes quer as instituições de ensino superior a refletirem sobre experiências passadas e a pensar na sustentabilidade das suas estratégias de avaliação digital e online. Neste documento, defendemos que o ensino superior deveria analisar a gestão digital do processo de avaliação de forma mais sustentável. Terminamos este artigo recomendando às instituições que abracem o esforço feito durante a pandemia para repensar as estratégias de avaliação, refletindo sobre a forma como a avaliação online e digital pode ser gerida ao longo do tempo para promover uma avaliação potenciadora de aprendizagens autênticas.

Description

Keywords

Online and digital assessment Sustainability Higher education Electronic management of assessment Avaliação em linha e digital Sustentabilidade Ensino superior Gestão eletrónica da avaliação

Citation

Casanova, Diogo; Huet, Isabel - Sustainable online and digital assessment practices in higher education: the case of an english university during the COVID19 pandemic. "RE@D – Revista de Educação a Distância e eLearning" [Em linha]. ISSN 2182-4967. Vol. 4, nº 2 (dezembro 2021), p. 5-21

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Universidade Aberta. Laboratório de Educação a Distância e Elearning (LE@D)

CC License

Altmetrics