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- Giving away some of their powers!: towards learner agency in digital assessment and feedbackPublication . Casanova, Diogo; Alsop, Graham; Huet, IsabelDigital assessment and feedback have been a growing area of research and practice in the past decade in higher education. Within this theme, research has been published highlighting the importance of learner agency in the assessment and feedback process as a way to develop assessment literacy in contrast with the existing lecturer-led approach. In this research, we aimed to find out whether lecturers are willing to let go of some of the power they currently have in the digital assessment and feedback process and how they see opportunities for agency being developed in the digital assessment and feedback systems. We collected data from 10 sandpits with 58 lecturers in which, using a storytelling technique and one mockup of a digital assessment and feedback system, we discussed and critiqued an assessment scenario intending to collect perceptions about digital assessment and feedback and the constraints felt by lecturers in their assessment practice. Based on these perceptions, we identify recommendations that may improve digital assessment and feedback systems and practices. We discuss the data and the recommendations based on three clusters of themes: (i) preparation for the assessment, (ii) formative feedback and (iii) feedback post-submission.
- The design and implementation of a pilot chatbot in distance educationPublication . Huet, Isabel; Casanova, Diogo; Figueiredo, Daniela; Rocio, Vitor; Barros, Daniela Melaré Vieira; Isaias, Pedro; Hoque, Tania TanzinEste artigo apresenta o design e a implementação de um chatbot em dois cursos de licenciatura numa Universidade de Ensino a Distância (EaD) em Portugal, utilizando um software de desenvolvimento de chatbots. O objetivo é abordar a seguinte questão de investigação: como pode um chatbot ajudar as equipas de coordenação de curso a gerir o crescente volume de pedidos de informação nos seus cursos de EaD? O artigo está dividido em duas partes. Na primeira parte, detalha-se o desenvolvimento de um chatbot utilizando o Melibo e descrevem-se os métodos empregues para criar a ferramenta. Na segunda parte, apresentam-se os resultados preliminares de um questionário administrado aos estudantes nesses dois programas, com o objetivo de recolher as suas perceções sobre o uso de chatbots como assistentes virtuais. Os resultados preliminares do questionário (n=119) indicam que, enquanto metade dos participantes está ciente do potencial dos chatbots, apenas um pequeno grupo os utilizou de facto. A maioria dos inquiridos manifesta concordância relativamente à capacidade dos chatbots em contribuir para o esclarecimento de dúvidas no âmbito das coordenações de cursos. Interrogados sobre a possibilidade de os estudantes recorrerem a assistentes virtuais como suporte às suas atividades académicas, 62% dos participantes revelaram-se favoráveis à ideia. Em contraste, 15% posicionaram-se contra a adoção desta ferramenta nos seus processos de aprendizagem.