Loading...
16 results
Search Results
Now showing 1 - 10 of 16
- Administração pública, empreendedorismo, inovação e gestão do conhecimento: uma perspectiva sobre o capital humanoPublication . Jacquinet, Marc; Caetano, João Relvão“Administração pública, Empreendedorismo, Inovação e gestão do conhecimento: Uma Perspectiva sobre o capital humano”; 6º Congresso do INA (Instituto Nacional de Administração), 29–30 Outubro de 2008.
- Scenario-based approach to the emerging communities of learning and teaching in online educationPublication . Jacquinet, Marc; Caetano, João RelvãoThe recent past has been of plenty of attempts and positive outcomes in online education. Most universities and tertiary education institutions are at least paying lip service to the trend and have teams working on extending training and education programs on internet or intranet based schemes. The trend is clear, online teaching and learning are the way forward. However, the way it will be and the interaction with other trends and processes are not that well known and clearly understood. The overall trend for online training and e-learning is quite clear; we are now entering in the mass take-off
- Interim report on mepsir project (Measuring European Public Sector Information Resources). State: PortugalPublication . Jacquinet, Marc; Caetano, João Relvão; Curado, HenriqueThis document holds the interim results of the MEPSIR research project in Portugal. It describes activities carried out and results achieved from April 2005 to December 2005 for the evaluation of EU Directive n.º 2003/98/EC of 17 November 2003.
- Da transdisciplinaridade no estudo das organizações, da inovação e do direitoPublication . Caetano, João Relvão; Curado, Henrique; Jacquinet, Marc
- On transdisciplinarity in organizations, innovation and lawPublication . Caetano, João Relvão; Curado, Henrique; Jacquinet, Marc
- Direito (produção do). Produção do direito: os modos por que o direito surge - é originado - e se transformaPublication . Jacquinet, Marc; Caetano, João RelvãoNa base da produção do Direito — melhor, dos direitos existentes, e, crescentemente, em competição permanente entre si, vista da sua aplicação a situações concretas complexas, i.é, em conexão com mais do que uma ordem jurídica, todas aplicáveis — estão as fontes do Direito. Põem-se duas questões: quais são as fontes do Direito? O que é o Direito? Tradicionalmente, fontes do Direito são a lei (noção intimamente ligada à figura do Estado-nação), o costume, jurisprudência (critérios de decisão dos tribunais) e a doutrina (as orientações e o pensamento dos juristas, normalmente professores universitários).
- Do e-governo à questão da e-democracia: do cliente ao cidadão?Publication . Jacquinet, Marc; Caetano, João Relvão; Curado, HenriqueNeste trabalho, partimos da noção de e-governo que desempenha um peso crescente nos discursos e nas justificações de modernização do Estado e na reformulação da noção de cidadania para discutir a noção de e-democracia. Ambos conceitos (e-governo e edemocracia) merecem uma análise sociopolítica apurada, e é o nosso intuito dar um contributo neste sentido.
- Penhor da posição contratual de desportista profissional : condições de admissibilidadePublication . Caetano, João Relvão
- Legal and political regulation of higher education in Portugal: an evolutionary perspective on the current policy issues and the problem of orderPublication . Jacquinet, Marc; Caetano, João Relvão; Curado, HenriqueThe higher education system in Europe is currently under stress and the debates over its reform and future are gaining momentum. Now that, for most countries, we are in a time for change, in the overall society and the whole education system, the legal and political dimensions have gained prominence, which has not been followed by a more integrative approach of the problem of order, its reform and the issue of regulation, beyond the typical static and classical cost-benefit analyses. The two classical approaches for studying (and for designing the policy measures of) the problem of the reform of the higher education system - the cost-benefit analysis and the legal scholarship description - have to be integrated. This is the argument of our paper that the very integration of economic and legal approaches, what Warren Samuels called the legal-economic nexus, is meaningful and necessary, especially if we want to address the problem of order (as formulated by Joseph Spengler) and the overall regulation of the system.
- O primeiro emprego na Administração Pública e as universidadesPublication . Paiva, Ana; Caetano, João Relvão; Jacquinet, Marc