Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
2.28 MB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
Estratégias pedagógicas e Tecnologias Digitais no ensino de Línguas Estrangeiras em
diferentes espaços: um estudo de caso resulta do projeto implementado em alunos
adultos aquando da aprendizagem de uma língua estrangeira, no caso em estudo,
alemão, portuguesa língua não materna e espanhol, em diferentes ambientes virtuais.
Hoje, com o avanço da cibercultura e ciberespaço sabemos de antemão que o uso das
tecnologias digitais no ensino-aprendizagem de uma língua estrangeira é por si só uma
mais-valia. Tornou-se imperativo a preparação de uma metodologia ativa na
aprendizagem abrangente nos diferentes ecossistemas da aprendizagem.
Após recurso a diferentes tecnologias digitais podemos verificar que o uso de
ecossistemas que integram várias competências, produção oral, escrita, auditiva,
potencializam a evolução na aprendizagem de uma língua estrangeira.
Pedagogical Strategies and Digital Technologies in the teaching of Foreign Languages in different spaces: a case study results from the project implemented with adult students when learning a foreign language, in this case, German, Portuguese as a foreign language and Spanish, in different virtual environments. Today, with the advance of cyberculture and cyberspace we know in advance that the use of digital technologies in the teaching-learning of a foreign language is in itself an asset. It has become imperative to prepare an active methodology in comprehensive learning in the different learning ecosystems. After resorting to different digital technologies we can verify that the use of ecosystems that integrate various competences, oral, written, listening production, empower the evolution in the learning of a foreign language.
Pedagogical Strategies and Digital Technologies in the teaching of Foreign Languages in different spaces: a case study results from the project implemented with adult students when learning a foreign language, in this case, German, Portuguese as a foreign language and Spanish, in different virtual environments. Today, with the advance of cyberculture and cyberspace we know in advance that the use of digital technologies in the teaching-learning of a foreign language is in itself an asset. It has become imperative to prepare an active methodology in comprehensive learning in the different learning ecosystems. After resorting to different digital technologies we can verify that the use of ecosystems that integrate various competences, oral, written, listening production, empower the evolution in the learning of a foreign language.
Description
Keywords
Tecnologias digitais Línguas estrangeiras Adultos Ecossistemas de aprendizagem Digital technologies Foreign languages Adults Learning ecosystems
Citation
Loureiro, Ana do Rosário Magalhães - Estratégias pedagógicas no ensino de línguas estrangeiras em diferentes espaços [Em linha]: um estudo de caso. [S.l.]: [s.n.], 2022. 82 p.