| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 1.93 MB | Adobe PDF | |||
| 60.17 MB | Unknown | 
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Os ambientes de aprendizagem imersivos são espaços onde  se  coocorrem  dois  fenómenos  complexos:  a  aprendizagem  e  a  imersão,  levantando  dificuldades de  interpretação  e,  consequentemente,  da  liberdade de  decisão  dos  participantes  para  sua  orquestração pedagógica  ou  de  aprendizagem.  Neste  trabalho apresenta-se  uma  conceptualização  teórica  que combina estes fenómenos, com o objetivo de contribuir para a resolução deste problema. Demonstra-se através de  cinco  casos  como  esta  conceptualização  permite novas formas de interpretar e analisar a aprendizagem, para  dessa  forma  concretizar  o  potencial  de  impacte  sobre  a  orquestração  pedagógica  e  a  regulação  da aprendizagem.
Immersive learning environments are spaces where two complex phenomena co-occur: learning and immersion. This raises interpretation difficulties, and consequently difficulties for free decision-making of participants, towards their learning or pedagogic orchestration. This works presents a theoretical construct that combines these phenomena, with the aim of contributing to solve this problem. It demonstrates, using five cases, how this construct enables new ways to interpret and analyze learning, and thus render concrete its impact potential on pedagogical orchestration and learning regulation
Immersive learning environments are spaces where two complex phenomena co-occur: learning and immersion. This raises interpretation difficulties, and consequently difficulties for free decision-making of participants, towards their learning or pedagogic orchestration. This works presents a theoretical construct that combines these phenomena, with the aim of contributing to solve this problem. It demonstrates, using five cases, how this construct enables new ways to interpret and analyze learning, and thus render concrete its impact potential on pedagogical orchestration and learning regulation
Description
Keywords
 Ambientes de aprendizagem   Aprendizagem imersiva   Ambientes imersivos   Imersão   Learning environments   Immersive learning   Immersive environments   Immersion 
Pedagogical Context
Citation
Morgado, L. (2022). Ambientes de aprendizagem imersivos. Video Journal of Social and Human Research , 1 (2), 102–116. https://doi.org/10.18817/vjshr.v1i2.32
