Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Feedback e gamificação em educação online

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
feedback e educação online -EaD em foco .pdf662.68 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

A gamificação tem vindo a adquirir importância em diversas áreas, nomeadamente em Educação. Com este artigo, pretende-se dar a conhecer um sistema gamificado em Educação Online e qual a perspetiva dos estudantes sobre os vários tipos de feedback utilizados. O estudo incidiu sobre duas unidades curriculares semestrais, ambas sujeitas a um desenho gamificado com diversos elementos de jogo como forma de feedback relativo a diversas atividades e em variados momentos: pontos, medalhas, tabelas de desempenho e placar. A recolha de dados sobre a perceção dos estudantes foi realizada através de observação, questionário e entrevistas. Os resultados apontam para a importância dos vários tipos de feedback, sendo relevante a sua distribuição permanente ao longo do tempo.
Gamification has been acquiring importance in several areas, namely in Education. This article intends to make known how feedback was used in the case of a gamified system in Online Education and what the students’ perspectives are about the various types of feedback used. The study focused on two half-year curricular units, both subject to a gamified design with several game elements were used as a form of feedback on activities and at different moments: points, badges, performance tables and leaderboards. Collecting data were carried out through observation, questionnaire, and interviews. The results point to the importance of the various types of feedback, and their continued distribution over time.

Description

Keywords

Gamificação Educação online Feedback Gamification Online education

Citation

Gomes, C., Pereira, A. (2021). Feedback e Gamificação em Educação Online. EaD em Foco, v. 11, n. 1. https://doi.org/10.18264/eadf.v11i1.1227

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue