Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
457.02 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
A globalização da economia e do conhecimento apresenta novos desafios para a formação, em particular na conceção e planeamento da Educação a Distância e o e-Learning. Um dos principais desafios que se apresenta à Universidade, consiste na formação para os ambientes emergentes, apresentando-se este, no âmbito do presente estudo de doutoramento em Ciências da Educação, na especialidade de Tecnologia Educativa, no domínio da formação de professores para Educação a Distância no contexto do Curso de Formação de Continuada de e-Formadores da Universidade Aberta do Brasil e Universidade Estadual, Brasil. O projeto tem o objetivo de analisar os processos de desenvolvimento da formação de e-formadores nos domínios da utilização, integração e inovação pedagógica para os cenários de EAD e e-Learning na Sociedade Digital. Os resultados da investigação converter-se-ão na construção de um quadro de referência para as cenarizações da inovação e sustentabilidade dos modelos de aprendizagem colaborativa na Universidade na sociedade digital.
Globalization of economy and knowledge presents new challenges for training, particularly in the design and planning of distance education and e-Learning. Among the main challenges that presents itself to the University, is in training for emerging environments, reporting that, in the present study of PhD in educational sciences, in the specialty of educational technology in the field of teacher training for distance education in the context of Continuing training course of e-Trainers of Open University of Brazil and State University. The project aims to analyze the processes of development of e-training trainers in the fields of use, integration and pedagogical innovation for education scenarios the distance and e-Learning in the Digital Society. The results of the investigation will turn in the development of a reference framework for innovation and sustainability scenarios of collaborative learning models at the University in the Digital Society.
Globalization of economy and knowledge presents new challenges for training, particularly in the design and planning of distance education and e-Learning. Among the main challenges that presents itself to the University, is in training for emerging environments, reporting that, in the present study of PhD in educational sciences, in the specialty of educational technology in the field of teacher training for distance education in the context of Continuing training course of e-Trainers of Open University of Brazil and State University. The project aims to analyze the processes of development of e-training trainers in the fields of use, integration and pedagogical innovation for education scenarios the distance and e-Learning in the Digital Society. The results of the investigation will turn in the development of a reference framework for innovation and sustainability scenarios of collaborative learning models at the University in the Digital Society.
Description
Keywords
Aprendizagem online Aprendizagem colaborativa Educação online Online learning Collaborative learning Online education III Colóquio Luso-Brasileiro de Educação a Distância e Elearning
Pedagogical Context
Citation
Farias, Maria Auxiliadora de Almeida - Aprendizagem online [Em linha]: estudo de caso no curso de formação continuada de e-formadores no ensino superior. In Colóquio Luso-Brasileiro de Educação a Distância e Elearning, 3, Lisboa, 2013. "Colóquio Luso-Brasileiro...: atas". Lisboa: Universidade Aberta. LEAD, 2014. ISBN 978-972-674-738-3. p. 1-14
Publisher
Universidade Aberta
LE@D
LE@D