Repository logo
 
Publication

Participação em fóruns e a avaliação final de uma unidade curricular lecionada em elearning: que relação?

dc.contributor.authorSantos, José Rui
dc.contributor.authorRocha, Maria Antonieta
dc.contributor.authorHenriques, Isabel
dc.contributor.authorSantos, Maria da Glória
dc.date.accessioned2019-11-19T10:32:22Z
dc.date.available2019-11-19T10:32:22Z
dc.date.issued2015
dc.description.abstractThis paper is the result of a study which sought to understand the relationship between the participation in the discussion forums of the formative activities of a curricular unit, part of a higher education course taught under elearning, and the dimension of the success obtained by the students in this unit with compulsory continuous assessment. Through use of Microsoft Excel for the gathering and presentation of the data in this descriptive exploratory research, we analyzed the evaluations obtained in the formative learning activities by the students, comparing them with the results of the efolios and final marks, trying thus to establish relationships between these results. The main conclusion to retain is that there is a direct connection between the quantity / quality of students’ participation and the final mark obtained by each one of them.pt_PT
dc.description.abstractEste artigo provém de um estudo em que se procurou perceber qual a relação entre a participação nos fóruns de discussão das atividades formativas de uma unidade curricular de um curso superior lecionado em regime de elearning, na qual a avaliação contínua é obrigatória, e a dimensão do sucesso alcançado pelos estudantes. Recorrendo ao Microsoft Excel para a recolha e apresentação dos dados, nesse estudo de carácter descritivo e exploratório, analisaram-se as avaliações obtidas nas atividades formativas, comparando-as com as avaliações dos e-fólios e as avaliações finais, tentando, desta forma, estabelecer relações entre resultados. A principal conclusão a reter é a de que existe uma ligação direta entre a quantidade/qualidade da participação dos alunos e a classificação final obtida por cada um.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationSantos, José Rui; et al. - Participação em fóruns e a avaliação final de uma unidade curricular lecionada em elearning: que relação? In Cardoso, Teresa; Pereira, Alda; Nunes, Luís, eds - "Avaliação e tecnologias no ensino superior" [Em linha] . Lisboa: Universidade Aberta. LE@D, 2015. ISBN 978-972-674-752-8. p. 83-100pt_PT
dc.identifier.isbn978-972-674-752-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.2/8772
dc.language.isoporpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherUniversidade Aberta. LE@Dpt_PT
dc.relation.isversionofhttp://hdl.handle.net/10400.2/5775
dc.relation.publisherversionhttp://www.slideshare.net/leaduab/e-book1-lead2015pt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/pt_PT
dc.subjectAvaliaçãopt_PT
dc.subjectFóruns de discussãopt_PT
dc.subjectParticipaçãopt_PT
dc.subjectAssessmentpt_PT
dc.subjectDiscussion forumspt_PT
dc.subjectParticipationpt_PT
dc.titleParticipação em fóruns e a avaliação final de uma unidade curricular lecionada em elearning: que relação?pt_PT
dc.typebook part
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.endPage100pt_PT
oaire.citation.startPage83pt_PT
oaire.citation.titleAvaliação e Tecnologias no Ensino Superiorpt_PT
person.familyNameSantos
person.familyNameRocha
person.givenNameJosé Rui
person.givenNameMaria Antonieta
person.identifierV-8556-2018
person.identifier.ciencia-idD21A-97C9-C219
person.identifier.ciencia-idA518-4D8B-1847
person.identifier.orcid0000-0001-7571-7012
person.identifier.orcid0000-0003-1189-9261
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typebookPartpt_PT
relation.isAuthorOfPublicationaa325cf1-8072-4230-a0ae-ed6025d87f66
relation.isAuthorOfPublicationa7812075-b40c-49ee-be3d-0ce21e6b683e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverya7812075-b40c-49ee-be3d-0ce21e6b683e

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Participação em fóruns e a avaliação final de uma unidade curricular lecionada em elearning que relação.pdf
Size:
3.83 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.97 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: