| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 699.97 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Por seu caráter lúdico, jogos sérios vêm sendo cada vez mais utilizados no ensino de disciplinas e no treino de novas habilidades. Este estudo de caso analisa a criação de dois jogos sérios (Fables Maker e Trate Bem!), trazendo à tona a importância da condução embasada de todo o processo de desenvolvimento e do playtest do jogo com o público-alvo para se garantir a eficiência da aplicação e seu aprimoramento. Desta maneira, os processos de pré-produção, produção e validação dos jogos em questão são descritos e discutidos.
Due to their ludic nature, serious games have been increasingly used in teaching subjects and training new skills. This case study analyzes the creation of two serious games (Fables Maker and Trate Bem!), bringing to light the importance of a based conduction of the entire development process and the importance of playtesting the game with the target audience to ensure its efficiency and its improvement. Therefore, the pre-production, production and validation processes of these games are further described and discussed.
Due to their ludic nature, serious games have been increasingly used in teaching subjects and training new skills. This case study analyzes the creation of two serious games (Fables Maker and Trate Bem!), bringing to light the importance of a based conduction of the entire development process and the importance of playtesting the game with the target audience to ensure its efficiency and its improvement. Therefore, the pre-production, production and validation processes of these games are further described and discussed.
Description
Keywords
Serious games Playtest Educação Game design Education
Pedagogical Context
Citation
Scienza, Livia; Paloma, Lucia - Game Design de “Trate Bem!” e “Fables Maker”: desenvolvimento e testagem de jogos sérios RE@D – Revista de Educação a Distância e eLearning" [Em linha]. ISSN 2182-4967. Vol. 7, nº 2 (julho-dez. 2024)
Publisher
Universidade Aberta. LE@D
