Repository logo
 
Publication

MiniPool: real-time artificial player for an 8-Ball video game

datacite.subject.sdg04:Educação de Qualidadept_PT
dc.contributor.authorSilva, David
dc.contributor.authorPrada, Rui
dc.date.accessioned2021-09-22T13:33:09Z
dc.date.available2021-09-22T13:33:09Z
dc.date.issued2017
dc.descriptionVol. 12, Nº especial: Videojogospt_PT
dc.description.abstractGames like 8-Ball offer many interesting challenges for both AI and optimization communities because of the continuous and stochastic characteristics of the domain. To succeed, a player must be able to plan the best sequence of shots and execute them with accuracy and precision, so that he does not lose the turn. The artificial players developed to date tend to take more than 30 seconds to select and execute a shot. Under a videogame setting, a player would give up playing the game if he had to wait that long for his turn. To solve this problem, we propose a real-time solution using a Monte-Carlo and Expectimax hybrid search algorithm with ray tracing techniques.pt_PT
dc.description.abstractJogos como 8-Ball oferecem muitos desafios interessantes para ambas as comunidades de IA e otimização devido às características contínuas e estocásticas do domínio. Para ter sucesso, um jogador deve ser capaz de planear a melhor sequência de tacadas e executá-las com pontaria e precisão, para que não perca o turno. Os jogadores artificiais desenvolvidos até hoje tendem a demorar mais de 30 segundos a selecionar e executar uma tacada. No cenário de um videojogo, um jogador desistiria de joga-lo se tivesse que esperar tanto tempo pela sua vez. Para resolver este problema, propomos uma solução em tempo real utilizando um algoritmo de pesquisa híbrido de Monte-Carlo e Expectimax com técnicas de rastreamento de raios.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationSilva, David; Prada, Rui - TiniPool: real-time artificial player for an 8-Ball video game. "Revista de Ciências da Computação" [Em linha]. ISSN 1646-6330 (Print) 2182-1801 (Online). Vol. 12 (2017), p. 45-64pt_PT
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.34627/rcc.v12iEspecial.13pt_PT
dc.identifier.eissn2182-1801
dc.identifier.issn1646-6330
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.2/11092
dc.language.isoporpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherUniversidade Abertapt_PT
dc.relation.publisherversionhttps://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/13pt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectArtificial playerpt_PT
dc.subjectBilliardspt_PT
dc.subject8-Ballpt_PT
dc.subjectStochastic gamept_PT
dc.subjectVideo gamept_PT
dc.subjectReal-timept_PT
dc.subjectJogador artificialpt_PT
dc.subjectBilharpt_PT
dc.subjectJogos estocásticospt_PT
dc.subjectVideojogospt_PT
dc.subjectTempo realpt_PT
dc.titleMiniPool: real-time artificial player for an 8-Ball video gamept_PT
dc.title.alternativeMiniPool: jogador artificial em tempo real para o videojogo 8-Ballpt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.titleRevista de Ciências da Computaçãopt_PT
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
RCC_Vol.12_Especial_p.45-64.pdf
Size:
1.87 MB
Format:
Adobe Portable Document Format