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Perception, immersion, and subjectivity: understanding digital game narratives in 'Papers, Please

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This study investigates the phenomenon of immersion in video games, specifically examining how digital games act as communicational interfaces that elicit immersive experiences. Using ‘Papers, Please’ as a case study, we analyse the player’s interaction with a meticulously simulated environment where bureaucratic decision-making and severe immigration policies unfolds in a fictional State. The study explores immersion through two theoretical pillars: the concepts of immersion in digital games and the notion of sensible experience, both of which could converge in players' subjective interaction with the game. This research relies on participant observation and qualitative analysis to assess the extent to which players can be transported into the game’s narrative. Findings reveal that immersion in ‘Papers, Please’ is heightened by its narrative complexity, the moral dilemmas it presents, and its mechanics. These factors contribute to a unique affective experience, where players engage with social and political themes embedded in the game's design as lens to conceive the world around. This paper concludes by discussing how these immersive experiences extend beyond gameplay, fostering critical reflection on broader societal issues and educational purposes
Este estudo investiga o fenômeno da imersão em videogames, examinando especificamente como os jogos digitais atuam como interfaces comunicacionais que provocam experiências imersivas. Empregando ‘Papers, Please’ como estudo de caso, analisamos a interação do jogador com um ambiente meticulosamente simulado, onde decisões burocráticas e políticas de imigração severas ocorrem em um Estado fictício. O estudo explora a imersão por meio de dois pilares teóricos: os conceitos de imersão em jogos digitais e a noção de experiência sensível, ambos convergindo na interação subjetiva dos jogadores com o jogo. Metodologicamente, esta pesquisa baseia-se na observação participante e na análise qualitativa para avaliar até que ponto os jogadores são transportados para a narrativa do jogo. Os resultados revelam que a imersão em Papers, Please é intensificada pela complexidade da narrativa, pelos dilemas morais que apresenta e por sua mecânica. Esses fatores contribuem para uma experiência afetiva única, onde os jogadores se envolvem com temas sociais e políticos incorporados ao design do jogo. Este artigo conclui discutindo como essas experiências imersivas vão além do jogo, promovendo uma reflexão crítica sobre questões sociais mais amplas e propósitos educacionais.

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Perception Immersion Subjectivity Game studies ‘Papers Please’ Perceção Imersão Subjetividade

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