Loading...
5 results
Search Results
Now showing 1 - 5 of 5
- Mobile learning in higher education: mapping perceptions and practices of online studentsPublication . Bastos, Glória; Cardoso, Teresa Margarida Loureiro; Mendes, António Quintas; Amante, LúciaMobile-learning is still an emergent field of research, especially if we consider the scope of higher education (HE). In fact, few studies have been developed with regard to higher education contexts, namely within Open Universities [1], [2], [3], [4]. Given the importance of studying mobility in real learning contexts, we aim at studying the perceptions that higher education students have about mobile and non-mobile devices and also how they describe their uses and practices in different types of interactions in online courses at a Distance Virtual University. In this context it was intended to know a) what are the students' perceptions about the affordances of various mobile and non-mobile devices, and b) what types of devices do students prefer to use in interactions with teachers, with other students and with contents. The data obtained in this study show that there is some discrepancy between students' perceptions of mobile devices, their educational potential and their actual use. The actual use of mobile devices seems to be much more conservative than we would be led to assume from the discourse of learning everywhere at any time with any device.
- Diálogos luso-brasileiros sobre educação a distância e elearning: textos selecionados do IV Colóquio Luso-Brasileiro Educação a Distância e eLearning, PUC BrasilPublication . Torres, Patrícia; Amante, Lúcia; Cardoso, Teresa Margarida Loureiro; Teixeira, AntónioEsta obra reúne textos selecionados dos trabalhos apresentadas no âmbito do IV Colóquio Luso-Brasileiro de Educação a Distância e eLearning. Esta iniciativa do Laboratório de Educação a Distância e eLearning em parceria com o Departamento de Educação e Ensino a Distância da Universidade Aberta teve lugar na Pontifícia Universidade Católica do Paraná (Brasil) que acolheu esta edição do evento.
- Modelo pedagógico virtual: cenários de desenvolvimentoPublication . Mendes, António Quintas; Bastos, Glória; Amante, Lúcia; Aires, Luísa; Cardoso, Teresa Margarida Loureiro
- Virtual pedagogical model: development scenariosPublication . Mendes, António Quintas; Bastos, Glória; Amante, Lúcia; Aires, Luísa; Cardoso, Teresa Margarida Loureiro
- III Colóquio luso-brasileiro de educação a distância e elearningPublication . Amante, Lúcia; Mendes, António Quintas; Barros, Daniela Melaré Vieira; Cardoso, Teresa Margarida Loureiro; Spilker, Maria JoãoO livro de atas do III Colóquio Luso-Brasileiro de Educação a Distância e Elearning, realizado em Lisboa em dezembro de 2013, reúne um vasto conjunto de comunicações apresentadas no evento e que se distribuem por 10 grandes temas a saber: EaD e Políticas educativas; Boas Práticas em Educação Online; Modelos e Processos Pedagógicos em Educação online; Web 2.0 e tecnologias emergentes; Pedagogias emergentes (PLEs, MOOCs, REAs, …); Realidade Virtual em EaD; Jogos e gamification em EaD; Mobile Learning; EaD e Inclusão Digital e Avaliação em contextos online.