Browsing by Author "Silva, Isabel"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Education guide: gender and citizenship: 3rd cyclePublication . Pinto, Teresa; Nogueira, Conceição; Vieira, Cristina Pereira; Silva, Isabel; Saavedra, Luísa; Silva, Maria João; Silva, Paula; Tavares, Teresa Cláudia; Prazeres, VascoAimed at the formal education and, in particular, the cross-curricular area of Education and Citizenship, these Guides constitute a support tool for teachers in all curricula subjects within all levels and types of formal education. The main purpose of the Education Guides. Gender and Citizenship is to mainstream gender perspective in formal educational practices and organizational dynamics within educational establishments attempting to uproot gradually stereotypes based on gender. These stereotypes predefine what a boy is expected to do as well as what a girl is expected to do. Therefore, the Guides were designed to contribute to an effective education for citizenship for girls and boys. The aim is to make boys and girls genuinely and freely choose their academic, professional and life projects.
- Guião de educação: género e cidadania: 3º cicloPublication . Pinto, Teresa; Nogueira, Conceição; Vieira, Cristina; Silva, Isabel; Saavedra, Luísa; Silva, Maria João; Silva, Paula; Tavares, Teresa Cláudia; Prazeres, VascoAs autoras e o autor deste guião aceitaram o desafio da Comissão para a Cidadania e a Igualdade de Género (CIG) para constituírem uma equipa que convertesse em propostas de conhecimentos e de práticas a complexa aprendizagem de um exercício efetivo da cidadania por parte de raparigas e rapazes, mulheres e homens, livre de preconceitos e estereotipias de género. A par da elaboração de textos e propostas, decidiu-se lançar rede e desafiar docentes e outros/ as profissionais das escolas a refletir com os elementos da equipa e a pôr em prática algumas atividades deste guião. Colhidos e integrados os seus valiosos contributos, registou-se com agrado que a temática, os tópicos de reflexão e as propostas de atividades foram consideradas da maior pertinência e adequação.É o produto desse trabalho que se apresenta nesta publicação.