Repository logo
 
Publication

A survey of the video game industry in Portugal

datacite.subject.sdg04:Educação de Qualidadept_PT
dc.contributor.authorSantos, Pedro A.
dc.contributor.authorRomeiro, Patrícia
dc.contributor.authorNunes, Flávio
dc.contributor.authorHollins, Paul
dc.contributor.authorRiestra, Ruben
dc.date.accessioned2021-09-22T13:40:38Z
dc.date.available2021-09-22T13:40:38Z
dc.date.issued2017
dc.descriptionVol. 12, Nº especial: Videojogospt_PT
dc.description.abstractDespite the impressive growth of the video game industry in Europe and a growing interest emerging in that industrial sector, there is still a knowledge deficiency in respect of its characteristics, and its contribution to urban and regional development. This paper explores the characteristics of the industry communities, location factors, types of games developed, tools used, marketing and sales channels and economic impact. This research is basedon data collected in Portugal through a survey of 70 economic agents, under the auspices of the First Atlas of video games Industry in Portugalresearch project. The paper concludes with an elaboration of the opportunities and challenges associated with the industry and the potential role of public and institutional policies in supporting its development and sustainability.pt_PT
dc.description.abstractApesar do grande crescimento do sector dos Videojogos no contexto europeu e do crescente interesse que tem despertado, pouco se sabe sobre as suas características e o seu contributo para o desenvolvimento de novos caminhos decrescimento urbano e regional. Este trabalho explora as características do seu tecido empresarial, os fatores de localização e as redes criadas, tipos de jogos desenvolvidos, ferramentas utilizadas, canais de marketing e vendas, e impacto económico. O artigo desenvolve-se a partir de dados recolhidos em Portugal através de um inquérito respondido por 70 agentes económicos, e resulta do trabalho desenvolvido no âmbito do projeto ‘Primeiro Atlas do Sector dos Videojogos em Portugal’. O artigo conclui com uma reflexão acerca das oportunidades e desafios associados ao sector dos Videojogos, bem como do papel que as políticas públicas podem ter no suporte a novos caminhos de desenvolvimento urbano e regional relacionados com este sector de atividade.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationSantos, Pedro A.; et al. - A survey of the video game industry in Portugal. "Revista de Ciências da Computação" [Em linha]. ISSN 1646-6330 (Print) 2182-1801 (Online). Vol. 12, nº especial (2017), p. 1-24pt_PT
dc.identifier.doi10.34627/rcc.v12iEspecial.11
dc.identifier.eissn2182-1801
dc.identifier.issn1646-6330
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.2/11094
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherUniversidade Abertapt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectVideo game industrypt_PT
dc.subjectCreative industriespt_PT
dc.subjectPublic policiespt_PT
dc.subjectPortugalpt_PT
dc.subjectSector dos videojogospt_PT
dc.subjectInovaçãopt_PT
dc.subjectPolíticas públicaspt_PT
dc.titleA survey of the video game industry in Portugalpt_PT
dc.title.alternativeUm inquérito aos agentes do sector dos videojogos em Portugalpt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.titleRevista de Ciências da Computaçãopt_PT
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
RCC_Vol.12_Especial_p.1-24.pdf
Size:
1.13 MB
Format:
Adobe Portable Document Format