Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
500.1 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente trabalho reflete sobre as realizações de atos de fala e de estratégias de delicadeza a partir de um corpus composto por diálogos realizados por alunos de Português Língua Não Materna de níveis A1.2/A1.3 e B1/B2 em Hamburgo, Alemanha. O trabalho tem como objetivo observar o desenvolvimento da competência pragmática a partir da realização de atos de fala e estratégias de delicadeza produzidas pelos alunos de Português Língua Não Materna em interações desenvolvidas em diferentes contextos.
The present paper focuses on the production of speech acts and politeness strategies based on a corpus composed of dialogues performed by Portuguese as a non-native language students of levels A1.2/A1.3 and B1/B2 in Hamburg, Germany. The work aims to observe the development of pragmatic competence from the realization of speech acts and politeness strategies produced by students of Portuguese as a Non-Native Language in interactions developed in different contexts.
The present paper focuses on the production of speech acts and politeness strategies based on a corpus composed of dialogues performed by Portuguese as a non-native language students of levels A1.2/A1.3 and B1/B2 in Hamburg, Germany. The work aims to observe the development of pragmatic competence from the realization of speech acts and politeness strategies produced by students of Portuguese as a Non-Native Language in interactions developed in different contexts.
Description
Keywords
Atos de fala Delicadeza linguística Interação Português língua não materna Speech acts Politeness Interaction Portuguese as a non-native language
Citation
Lajewski, Leda & Almeida, Carla Aurélia de. 2022. “Atos de Fala e Estratégias de Delicadeza no desenvolvimento da competência pragmática de alunos de Português Língua Não Materna no contexto de ensino alemão/ Speech Acts and Politeness Strategies in the development of pragmatic competence of Portuguese as a Non-Native Language students in the German teaching context”,Cadernos de PLE. Estudos Variacionistas e Aplicados em Língua Não Materna, julho de 2022: 76-101.
Publisher
UA Editora - Universidade de Aveiro