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Abstract(s)
Recentemente, a crítica passou a dedicar maior atenção aos ensaios de Mário Cesariny. As análises empreendidas com frequência tomam como ponto de partida apenas as produções textuais do poeta, que, no entanto, passou a ser reconhecido, primeiro, por seu trabalho visual. Este artigo propôs, na contramão do caminho que parece estar sendo percorrido, uma espécie de provocação: ler um quadro como um ensaio.
Critics have recently begun to devote greater attention to Mário Cesariny’s essays. The analyses undertaken often take as a starting point only the poet’s textual productions, although he came to be recognized, first, for his visual work. This article aimed to pursue a different path from what seems to be undertaken more frequently; a kind of provocation: reading a painting as an essay.
Critics have recently begun to devote greater attention to Mário Cesariny’s essays. The analyses undertaken often take as a starting point only the poet’s textual productions, although he came to be recognized, first, for his visual work. This article aimed to pursue a different path from what seems to be undertaken more frequently; a kind of provocation: reading a painting as an essay.
Description
Keywords
Mário Cesariny, 1923-2006 Ensaio Pintura Essay Painting
Pedagogical Context
Citation
Tracera, Amanda; Silva, Sofia de Sousa - Desenrolar o fio da pintura: um ensaio de Mário Cesariny. "e-LCV" [Em linha]. ISSN 2184-4097. Nº 11 (julho-dez. de 2023), p. 27-36
Publisher
Centro de Estudos Globais da Universidade Aberta (CEG/UAb) | Instituto Europeu de Ciências da Cultura Padre Manuel Antunes (IECCPMA) | Associação Internacional de Estudos Ibero-Eslavos (CompaRes)
