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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Após a entrada no novo século, o processo de democratização do ensino superior
acelerou, ao mesmo tempo que se estreitou a relação entre o ensino superior e o
desenvolvimento socioeconómico.
O crescente acesso ao ensino superior na China conduziu a uma mudança fundamental
nas oportunidades de emprego dos detentores de um grau universitário, nomeadamente
com cursos de línguas estrangeiras, que enfrentam uma pressão crescente no mercado
de trabalho. A sociedade chinesa tem demonstrado particular preocupação com grupos
especiais, criando por exemplo escolas de formação profissional de línguas estrangeiras.
Na base da sua própria experiência no ensino de português na China, a autora pretende
contribuir para a evolução profissional na área da educação e ensino desta língua. Neste
contexto, deixa algumas sugestões para a reforma dos cursos de Língua Portuguesa nos
Institutos de Línguas Estrangeiras de Formação Profissional, área da sua especialização
académica.
After the entry into the new century, the process of democratization of higher education accelerated, and the relationship between higher education and socio-economic development became even closer. Increasing access to higher education in China has led to a fundamental change in the job opportunities of college graduates, notably of the foreign language courses, which face increasing pressure on the labor market. Chinese society has been particularly concerned about special groups, for example by setting up vocational training schools for foreign languages. Based on her own experience in teaching Portuguese in China, the author intends to contribute to the professional development of the Portuguese language education and teaching. In this context, she gives some suggestions for the reform of Portuguese Language courses at the Foreign Language Institutes of Vocational Training, her area of academic specialization.
After the entry into the new century, the process of democratization of higher education accelerated, and the relationship between higher education and socio-economic development became even closer. Increasing access to higher education in China has led to a fundamental change in the job opportunities of college graduates, notably of the foreign language courses, which face increasing pressure on the labor market. Chinese society has been particularly concerned about special groups, for example by setting up vocational training schools for foreign languages. Based on her own experience in teaching Portuguese in China, the author intends to contribute to the professional development of the Portuguese language education and teaching. In this context, she gives some suggestions for the reform of Portuguese Language courses at the Foreign Language Institutes of Vocational Training, her area of academic specialization.
Description
Tese de Doutoramento em Didática das Línguas - Multilinguismo e Educação para a Cidadania Global em associação com a Faculdade de Ciências Sociais e Humanas da Universidade Nova de Lisboa, apresentada à Universidade Aberta
Keywords
Ensino do português Disciplina Línguas estrangeiras Formação profissional China Teaching portuguese Courses Foreign Language Institutes of Vocational Training
Citation
Li Wenting, Cristina - Análise dos problemas de disciplinas existentes de português nos institutos de línguas estrangeiras da China e soluções correspondentes [Em linha]. [S.l.]: [s.n.], 2021. 198 p.