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On the structure of role playing game quests

datacite.subject.sdg04:Educação de Qualidadept_PT
dc.contributor.authorMachado, António
dc.contributor.authorSantos, Pedro
dc.contributor.authorDias, João
dc.date.accessioned2021-09-22T13:22:19Z
dc.date.available2021-09-22T13:22:19Z
dc.date.issued2017
dc.descriptionVol. 12, Nº especial: Videojogospt_PT
dc.description.abstractIn this paper, we present a quest structure(in the form of a grammar)obtained from an analysis of the main quests of a single player role playing game (RPG), namely “The Witcher 3 -The Wild Hunt”. This grammar extends a previously presented analysis by other authors on MMORPG quests. This extended grammar is suitable for application in single player RPGs. The grammar allows the procedural generation of quests in any RPG wantingintricate quests. We believe that this extension makes the previous grammar more expressive, andit will bring us closer to being able to represent and procedurally generatequests that are equal to human-authored ones.pt_PT
dc.description.abstractNeste artigo, apresentamos uma estrutura de missões, sob a forma de uma gramática, obtida através de uma análise às missões principais do role playing game “The Witcher 3 -The Wild Hunt”. Esta gramática estende uma análise feita previamente por outros autores a missões de MMORPGs. A gramática alargada é própria para aplicação em RPG modo single player, permitindo a geração procedimental de missões para qualquer RPG que deseje ter missões mais intricadas. Acreditamos que esta extensão torna a gramática anterior mais expressiva e que irá ajudar-nos a representar missões geradas procedimentalmente, de forma semelhante a missões escritas por autores humanos.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationMachado, António; Santos, Pedro; Dias, João - On the structure of role playing game quests. "Revista de Ciências da Computação" [Em linha]. ISSN 1646-6330 (Print) 2182-1801 (Online). Vol. 12, nº especial (2017), p. 81-98pt_PT
dc.identifier.doi10.34627/rcc.v12iEspecial.15pt_PT
dc.identifier.eissn2182-1801
dc.identifier.issn1646-6330
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.2/11090
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherUniversidade Abertapt_PT
dc.relation.publisherversionhttps://journals.uab.pt/index.php/rcc/article/view/15pt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectProcedural generationpt_PT
dc.subjectInteractive storytellingpt_PT
dc.subjectRPGpt_PT
dc.subjectQuestspt_PT
dc.subjectStorypt_PT
dc.subjectGeração procedimentalpt_PT
dc.subjectNarrativa interativapt_PT
dc.subjectMissãopt_PT
dc.subjectHistóriapt_PT
dc.titleOn the structure of role playing game questspt_PT
dc.title.alternativeSobre a estrutura das missões dos role playing gamespt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.titleRevista de Ciências da Computaçãopt_PT
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT

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