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- Validation of e-government information delivery attributes: the adoption of the focus group methodPublication . Monteiro, José Augusto de Araújo; Bernardo, Maria do Rosário Matos; Ferreira, Mafalda; Rocha, TâniaIn democratic countries, government websites became an important channel for interaction with the public administration in the last few years. Nevertheless, several issues have an impact on the way users access to content and information. Lack of accessibility and usability or, in the broad sense, lack of concern with user needs, can still be found in many government websites. To address the problem, a previous literature review on e-government information delivery attributes was performed. Based on this review, a large set of attributes related to quality was obtained to evaluate these dimensions in the context of e-government. The purpose of this study is to better understand which of these attributes are the most valued, in the users’ perspective, for evaluating content delivered by government websites. A qualitative approach was adopted, using Focus Group interviews as a strategy to obtain data and Thematic Analysis to analyze such data. The main results highlighted the attributes related to content delivery, interaction, and emotional aspects. User Experience, accessibility, and usability were prioritized by Focus Group participants.
- Um modelo de valor de entrega de Informação aplicado ao governo eletrónicoPublication . Monteiro, J. A.; Bernardo, Maria do Rosário Matos; Rocha, TâniaNeste artigo apresenta-se um modelo para avaliação da informação entregue através dos sítios Web de governo eletrónico. Através deste modelo propõe-se capturar o contributo do utilizador do governo eletrónico como um ativo para melhorar a qualidade da sua interação com a administração pública através da Web. A concetualização do modelo tem como principais pilares os domínios da acessibilidade, usabilidade, experiência do utilizador e a qualidade. Como resultado mais relevante, apresenta-se um modelo que assenta em três vistas que vão desde a interação entre o utilizador e a administração pública até ao processo de questionamento baseados em atributos do governo eletrónico.