Discursos: Perspectivas em Educação
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Discursos: Perspectivas em Educação by Subject "Avaliação da educação"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Assessing and monitoring student progress in e-learning environmentsPublication . Meyen, Edward L.; Aust, Ronald J.; Bui, Yvonne N.; Isaacson, Robert E.E-learning has emerged as a form of pedagogy and as a delivery system with broad implications for meeting personnel needs nationally in special education. At present, it is important to make investments in research and development to ensure that this new pedagogy becomes fully developed and is appropriately applied. Assessment and monitoring of student progress in e-learning environments is an important element of this new form of pedagogy that requires research attention to maximize the effectiveness of e-learning when applied to teacher education. The authors draw upon their personal online teaching experience in addressing strategies for assessing student performance and using electronic portfolios in e-learning environments, both presented as integral aspects of e-learning instructional process. Perspectives from the literature and lessons learned from the authors’ own experience are shared.
- Em torno da distintividade : alguns princípios fundamentais no âmbito da avaliação da qualidade de cursos onlinePublication . Teixeira, António; Miranda, RosaNos últimos anos tem-se assistido a um boom na oferta de cursos de formação suportados na web, em parte consequência do rápido desenvolvimento das TIC, o qual nem sempre tem sido acompanhado por uma exigência de qualidade adequada. Este facto conduziu a alguma desvalorização desta metodologia de ensino que importa ultrapassar. Neste artigo pretende-se discutir o quadro teórico que fundamenta o desenvolvimento de um sistema de avaliação da qualidade adaptado a cursos ministrados online. Assim, partindo-se da identificação dos princípios que nortearam historicamente o funcionamento dos sistemas de qualidade implementados nas instituições de ensino presencial, na dupla vertente dos produtos e dos processos, analisam-se os critérios de avaliação da qualidade no ensino online estabelecidos por diferentes organizações internacionais e aponta-se um referencial passível de ser adoptado pelas instituições de ensino a distância portuguesas.