Browsing by Issue Date, starting with "2005-10"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Actas do 13º Encontro Português de Computação GráficaPublication . Lopes, AdrianoEste livro de actas contém as contribuições dos autores para o 13º Encontro Português de Computação Gráfica, realizado em Vila Real entre 12 e 14 de Outubro de 2005. Tal como em edições anteriores, o Encontro visou essencialmente a reunião de investigadores, docentes e profissionais da Computação Gráfica e áreas afins, permitindo a divulgação de trabalhos realizados ou em curso, bem como a troca de experiências e a discussão de temas relacionadas com a Computação Gráfica.
- "A cidade "interior" de Georges Rodenbach ou a procura do centro perdido"Publication . Coelho, Paula Mendes
- Discursos: língua, cultura e sociedade: estudos do patrimónioPublication . Tavares, Maria José Ferro
- A nostalgia de um património desaparecido: três obras emblemáticas de encomenda régia na Lisboa dos século XVII e XVIIIPublication . Câmara, Maria Alexandra Gago da; Coelho, Teresa Campos
- Recuperação do património arquitectónico do Antigo Egipto: o caso de Abu SimbelPublication . Sales, José das Candeias
- Património e memória da nação: a iconografia de CamõesPublication . João, Maria Isabel
- Calculating the stereo pairs of a Mirror-Based Augmented Reality SystemPublication . Marreiros, Filipe; Marcos, AdéritoThis paper describes a solution for the calculation of the correct stereo pairs of a Mirror-Based Augmented Reality System (MBARS). To achieve augmentation half-silvered mirrors are applied due to their dual reflection characteristic that allow simultaneous seeing-through of real objects and the viewing of reflected virtual ones. This way it is possible to merge virtual content reflected by the mirror with real objects that the user can see through it. The virtual content can be either generated by a monitor or a projector. In this paper we will only refer to the monitorbased systems. These systems are view dependent, meaning that depending upon the viewer’s position the reflected images have to be recomputed. This is why a Head-Tracking System is needed to supply the current viewer’s position. Also we need to consider the main system components and there location, to correctly compute the stereo pairs. Furthermore we present how the result of the mathematical calculations can be used in combination with commands of the OpenGL API to achieve the desired transformations and to allow interactivity.