Browsing by Issue Date, starting with "2024-02-19"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Portugal enquanto Estado-Membro da União Europeia e os seus efeitos na modernização administrativa dos serviços públicos nacionais: o seu reflexo no Município de Vila Nova de GaiaPublication . Cabral, Rita Cristina Sousa; Silva, Mário Filipe daA dissertação aqui desenvolvida visa analisar a evolução da modernização administrativa nos serviços públicos autárquicos, em específico no Município de Vila Nova de Gaia, como reflexo da integração de Portugal na União Europeia. A relação que se estabelece entre a administração e os seus administrados é um ato de gestão pública e a conceção de instrumentos de interação que permitam a proximidade dos cidadãos aos serviços públicos reflete uma ação de boa gestão pública. A emergência das tecnologias de informação e os seus efeitos na sociedade de informação exigiram um desenvolvimento da administração pública em todas as suas vertentes. Esta necessidade evidenciou-se (ainda mais) após o aparecimento da internet. O comércio internacional intensificou esta necessidade e tornou essencial os países estarem desenvolvidos nesta área para terem informação acessível, pertinente e imediata para poderem fazer à concorrência e competitividade. Assim, com este estudo, almeja-se perceber como esta necessidade se refletiu na tomada de decisões na União Europeia e como se refletiu nas políticas públicas dos Estados-Membros em específico em Portugal, na Administração Pública e em particular nas Autarquias locais. É ainda realizado um caso de estudo relativo à evolução da modernização administrativa no Município de Vila Nova de Gaia e a perceção dos seus trabalhadores.
- Editorial: Pedagogic innovation and student learning in higher education: perceptions, practices and challengesPublication . Fernandes, Sandra; Abelha, Marta; Alves, Anabela Carvalho; Oliveira, Ana Tereza FerreiraWithin the constantly evolving set of challenges faced by Higher Education institutions, pedagogic innovation has been at the heart of the discussion on the quality of Education. Teaching, learning, and assessment methods have significantly changed in the recent years, which has led to a transformation in the role of students and teachers, giving the former a more active role in the construction of his/her own learning process and the latter the responsibility of creating the adequate learning environment. This Research Topic on “Pedagogic innovation and student learning in higher education: perceptions, practices, and challenges” compiles research and practice concerning pedagogic innovation and student learning in higher education, giving special attention to the perceptions, practices and challenges of all those involved in the process—students, teachers, employers, and other stakeholders. This Editorial describes the key ideas and objectives of the 22 articles accepted for publication in this Research Topic. Due to the variety of article types (14 Original Research, 2 Curriculum, Instruction and Pedagogy, 2 Systematic Reviews, 1 Perspective, 1 Methods, 1 Opinion, and 1 Study Protocol) included in the Research Topic, it offers a diverse array of insights and perspectives. While each article has its unique focus, it is possible to identify three main common themes that emerged from articles included in this Research Topic. They are: (1) Innovative Pedagogical Approaches; (2) Student Learning and Development; and (3) Teaching and Faculty Perspectives.