Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.2/2720
Título: Comunicação e cognição no ensino de línguas a distância: das tecnologias multimedia à criação de ambientes de aprendizagem
Autor: Dias, Helena Bárbara
Palavras-chave: Ensino e aprendizagem de Português L2
Ambientes de aprendizagem de língua online
Ensino a distância
Ensino baseado em tarefas
Distance education
Second language learning
Task-based language teaching and learning
Learning environment at a distance
Data: 2010
Editora: ALETHEIA - Fac. de Filosofia - Universidade Católica
Citação: Dias, Helena Bárbara - Comunicação e cognição no ensino de línguas a distância: das tecnologias multimedia à criação de ambientes de aprendizagem. In Congresso sobre Comunicação, Cognição e Media, 1, Braga, 2009 - "Congresso ...[Em linha] : actas". Organizado por A. S. Silva [et al.]. Braga: Aletheia, 2010. ISBN 978-972-697-194-8. Vol. 1, p. 1-15
Resumo: Learning Management Systems (LMS) build spaces where communication and cognition may cross the teaching methodologies and learning processes and present peculiar challenges concerning a second language acquisition (SLA) in distance education. Research on SLA reveals diverse linguistic development patterns on students output through the language learning processes and studies on the input, i.e., the kind of language students are exposed, show the importance of interaction and negotiation of meaning. Task-Based Language Teaching (TBLT) approach allows and emphasizes the language use through communicative activities in context of daily situations, i.e., tasks. In order to develop language learning in distance education, it is necessary to build an environment that can develop an interface among students and learning context, making possible an interrelationship among communicative situations with native speakers, daily document selection, exercises and a diversity of activities together with different levels of sequence and complexity. At the same time, it is essential to articulate all of these elements inside an optimal psycholinguistic environment for language learning at a distance.
Descrição: I Congresso sobre Comunicação, Cognição e Media, realizado na Universidade Católica, em Braga de 23-25 de Setembro 2009
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10400.2/2720
ISBN: 978-972-697-194-8
Aparece nas colecções:Língua, Literatura e Cultura Portuguesas - Capítulos/artigos em livros nacionais / Book chapters/papers in national books

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Comunicação e cognição.pdf80,15 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.