Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.2/2142
Título: Collaboration or parallel worlds? Information literacy practices in Portuguese school libraries
Autor: Bastos, Glória
Palavras-chave: Literacia da informação
Bibliotecas escolares
Information literacy
School libraries
Data: Jun-2012
Editora: ABLF / Anne Godenir et Marianne Vanesse-Hanecart
Citação: Bastos, Glória - Collaboration or parallel worlds? Information literacy practices in Portuguese school libraries. In European Conference on Reading, 17, Mons, 2011. "Proceedings of European Conference on Reading [Em linha] : literacy and diversity". Mons : IDEC, 2011. 6 p.
Resumo: This paper presents and analyses the results of a body of master’s dissertations developed on the context of a master’s programme for teacher librarians, at Universidade Aberta, Portugal. The main focus is on the concepts and work done by teacher librarians concerning information literacy. The results are set in the context of some important and recent developments in Portuguese schools.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10400.2/2142
Aparece nas colecções:Ciências da Educação - Comunicações em congressos, conferências, seminários/Communications in congresses, conferences, seminars

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Txt_Bastos.pdf118,13 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.